ny-workshop-brand-design

Nyt om grafisk design og digitale medier

Hvilke kreative områder skal du udvikle dig inden for? Stem på din favorit

nye-kompetencer-visuelt-og-kreativt

Vi har kigget på 4 kreative fagområder, hvor efterspørgslen er stor i øjeblikket, og hvor du let kan opnå nye kompetencer med tilhørende nye muligheder.

Her giver vi dig en opsummering, og vi vil også gerne høre dit bud på, hvilke fagområder du gerne vil udvikle dig inden for. Hvordan ser din fremtidige kreative karriere ud? Stem på din favorit i bunden af denne side. 

De seneste uger har vi haft fokus på 4 faglige retninger, du kan tage, hvor du kan udvide dit repertoire for at imødekomme efterspørgslen på tværs af brancher og få endnu mere effekt og kvalitet i dit arbejde.

Som efterspørgslen ændrer sig, sammen med den teknologiske udvikling og de nye digitale tendenser, kan din nuværende kreative og tekniske viden med fordel kombineres og udvides med nye faglige kompetencer.

Fik du læst med? Se de 4 bud på nye kreative retninger og giv din stemme

Vi vil ikke bare kridte nye mulige kreative retninger op for dig. Vi vil også rigtig gerne høre dine bud på, hvad din kreative karriere skal indeholde i fremtiden. Giv os din stemme i bunden af blogindlægget og se samtidig, hvad dine kollegaer i branchen prioriterer. 

1: Webdesigneren med sans for de magiske detaljer 

Her kombineres design, kommunikation og teknisk online viden. Hvor du allerede kender til design, redigering og layout i programmerne InDesign, Photoshop eller Illustrator, kan du med fordel udvide dit repertoire til at designe digitale brugerrejser, levende grafik til web og/eller bygge websider i Wordpress. Læs mere i blogindlægget her.

2: Den skarpe grafiske ekspert med æstetisk forståelse 

Den skarpe grafiske ekspert er en designer, som kan bruge sin nuværende viden til at blande teoretisk og teknisk viden. Ved at arbejde komfortabelt på tværs af programmer kan den grafiske ekspert arbejde med design og kreativitet fra A til Å på tværs af medier, platforme og skærme, og samtidig få mere plads til kreativiteten. Læs mere i blogindlægget her.

3: Video- og animationsartisten, der kan det, de andre kigger efter 

Video- og animationsartisten er i stand til at udnytte sin kendskab til f.eks. Photoshop, InDesign og Illustrator og let overføre sine færdigheder til nye programmer som After Effects og Premiere Pro. Med disse to programmer kan video- og animationsartisten f.eks. producere efterspurgt og levende grafik og video som f.eks. animationer, interviews og produktdemonstrationer.  Læs mere i blogindlægget her.

4: Marketing-grafikeren, der kan mere end tekst og billeder 

Tekst og billeder er ikke længere nok i markedsføring. Ved at blive en marketing-grafiker får medarbejdere inden for marketing og kommunikation evnerne til selv at producere interaktivt og visuelt indhold og f.eks. filme og redigere en kort video med sin smartphone. Dermed kan du effektivt og hurtigt udvikle visuelt indhold til digitale platforme uden at være afhængig af andre tidkrævende ressourcer. Læs mere i blogindlægget her.


I hvilke fagområder er det mest relevant for dig at udvikle dig inden for? 

– Indsend dit svar nedenfor og se, hvad dine kollegaer i branchen prioriterer. 

 

 




authorIcon Af Hjalte Bach

Hjalte Bach er uddannet i Erhvervsøkonomi og Organisationskommunikation med speciale i digital marketing, content og branding. Hjalte arbejder særligt med lead generering, digital udvikling og content marketing på tværs af kanalerne med erfaring i større internationale samt mellemstore virksomheder.