placeholder_200x200

Seneste nyt om grafisk design og digitale medier

9 facts om Google AdWords og online annoncering

google-adwords.png

Google kan ses som at være verdens største reklamebureau. Ligesom Facebook tjener de styrtende mange penge på annoncekroner fra alverdens virksomheder.

Med deres annonce-værktøj, Google AdWords, gør de det let for virksomheder at lave online annoncering, og jo bedre du gør det, jo billigere bliver det at ramme din målgruppe.

Her kommer 9 hurtige facts om Google AdWords:

Mindst 95 % af Google’s indtjening stammer fra annoncering.
I gennemsnit får virksomheder dobbelt så meget igen, som de investerer i Google AdWords.

Google tjener mindst 33 % af al online annonceindtjening
Den gennemsnitlige Click-through rate på en Google annonce er 3,16 % - på en annonce i starten af en søgning er den på 7 %

Over 1,2 mio. virksomheder annoncerer på Google’s søgenetværk.
Tilføjede telefonnumre (mobile listing) gør at over 70 % af personer, der søger via mobilen, kontakter en virksomhed direkte fra Google-søgningen.

33% af alle klik på Google-søgninger er gennem mobil (det jeg godt sige, at meget højere i dag, da tallet her er fra sidste år)
Mens annoncer via online marketing og PPC kampagner er 54 % succesfulde i deres lead-generering, er TV-annoncer helt nede på 1 % i succesraten.

Det dyreste søgeord i Google AdWords er ”Insurance” – her koster ét klik i gennemsnittet 357 kr. !

Her kan du finde kilderne og se flere facts om Google AdWords >>

 




authorIcon Af Hjalte Bach

Hjalte Bach er uddannet i Erhvervsøkonomi og Organisationskommunikation med speciale i digital marketing, content og branding. Hjalte arbejder særligt med lead generering, digital udvikling og content marketing på tværs af kanalerne med erfaring i større internationale samt mellemstore virksomheder.

Seneste blogindlæg


Kurser og workshops
grafiske-kurser-blog

After Effects kurser
På vores certificerede kurser i Aarhus og København får du det fulde overblik over After Effects. Se After Effects kurserne >>

InDesign kurser
Lær InDesign på 2 dage så du kan opsætte grafisk design til plakater, annoncer, foldere og meget mere. Se InDesign kurserne >>

UX design & WordPress kurser
Få en solid og praktisk forståelse for UX Design, så du kan designe gode brugeroplevelser og overbevisende design. Se web design kurserne >>


 

Se flere kurser

Find dit næste kreative kursus

Hos Softworld kan du deltage på en række kurser i InDesign, Photoshop, Illustrator, After Effects og WordPress.