kreative-grafiske-kurser

Seneste nyt om grafisk design og digitale medier

    Hvor er mobilens hardware om 5 år?

    mobilens-hardware.jpg

    Det er vigtigt at holde et godt øje med udviklingen af mobil teknologi, hvis du arbejder med annoncering eller visuel kommunikation. Men hvad vil ændre sig?

    Jeg fik følgende seks forudsigelser fra Ovidiu Lazar, der længe har fulgt udviklingen.

    6 forudsigelser om udviklingen af mobilens hardware

    1. De fleste smartphones bliver bærbare ’arbejdsstationer’ forbundet med USB-C til en ekstern skærm og mus – fuld adgang til cloud går meget stærkere og der vil være mere real-time adgang til fildelings-services.

    2. Skærme bliver Quad HD/4k (meget høj resolution) i de fleste smartphones med AMOLED teknologi, som er display teknologien bag skærmene. Den findes allerede i Sony Xperia Z5

    3. Intel bliver en stor spiller med ATOM – processorer til fx. smartphones og tablets- og de vil kæmpe bravt med konkurrenten Qualcom på det marked.

    4. 3D Kameraer bliver mere mainstream pga. den fulde adgang til 3D briller, som Occulus garanteret bliver first-mover på.

    5. Vi vil se nogle eksperimentere med 3D skærme, hvor briller ikke bliver nødvendigt, og 3D input i skærmene vil vi også se mere til – her har Apple fx for nyligt været ude med og demonstrere deres 3D touch i de nye iPhones.

    6. Udviklingen af ’graphene’ forbedrer mobile batterier – omkring 2020 spår Ovidiu at vi ser de første graphene batterier i telefoner, som vil erstatte konventionelle batterier og fordoble levetiden. De mindre batterier giver også plads til andre specifikationer i mobilerne.Samsung ser ud til at lege med teknologien allerede nu og havde deres første breakthrough i år.

     

    apps5-1024x614

    Marketing og IT smelter sammen

    Når fx skærmen bliver større, processoren hurtigere og sociale medier udvikler sig med mere mulighed for kvalitetsindhold og annoncering via apps, så kan det være nyttigt at følge med i hvordan det visuelle og taktiske spiller ind ligesom mobile workflows bliver bedre for brugeren og for dig.




    authorIcon Af Hjalte Bach

    Hjalte Bach er uddannet i Erhvervsøkonomi og Organisationskommunikation med speciale i digital marketing, content og branding. Hjalte arbejder særligt med lead generering, digital udvikling og content marketing på tværs af kanalerne med erfaring i større internationale samt mellemstore virksomheder.

    Seneste blogindlæg


    Kurser og workshops
    grafiske-kurser-blog

    After Effects kursus
    På dette 3-dages kursus i Aarhus og København får du det fulde overblik over After Effects. Læs mere om kurset >>

    InDesign kursus
    Lær InDesign på 2 dage så du kan opsætte grafisk design til plakater, annoncer, foldere og meget mere. Læs mere om kurset >>

    UX design kursus
    Få en solid og praktisk forståelse for UX Design, så du kan designe gode brugeroplevelser og overbevisende design. Læs mere om kurset >>

     

    Se flere kurser