ny-workshop-brand-design

Nyt om grafisk design og digitale medier

Se 6 fede eksempler på virksomheders brug af animerede infografikker

Animerede infografikker og videoer er vejen frem, når du skal formidle dine komplekse budskaber på en enkel og let måde.

Der ses en stigende tendens til brug af animerede infografikker til at illustrere blandt andet virksomheders CSR-strategier, salgsmateriale samt visioner.

Animerede infografikker benyttes oftest, når virksomheder skal formulere et komplekst budskab på en enkel og let måde. Animerede infografikker gør budskabet visuelt og dermed langt nemmere at forstå og simplificere. 

Nedenfor kan du se, hvordan seks virksomheder har benyttet animeret infografik til at formidle deres budskaber.

1.  Carlsbergs CSR-strategi
Carlsberg bruger infografik til at visualisere via symboler, hvilke områder de ønsker at arbejde med og opnå resultater indenfor. At hvert område har sit eget symbol og egen farve gør budskabet mere overskueligt.

 

 https://www.youtube.com/watch?v=zcw0Vdxe83U

 

 2. Mærsk Intermodal - Mærsk Lines
Mærsk Line benytter animeret infografik til at visualisere deres budskab med storytelling. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=rinkPA6Ly14

 

 3.  Amazon 1-click digital payment method
Amazon benytter infografik til at formidle et nyt ukendt budskab, som modtagerne kan have svært ved at forstå, fordi processen (1-click payment) er ny for dem. Ved at visualisere det, kan det give en bedre forståelse.

 

https://www.youtube.com/watch?v=h8swQxEKyTs

 

4. Arla opskrift på smoothies
Arlas video med opskrift på hasselnød smoothie fungerer godt, da man kan se hvert enkelt step blive udført og derved få nemmere ved selv at følge opskriften. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=7th7iZnX3hU

 

5. H&M Foundation
H&M benytter infografik til at kombinere tal med historie og sætte disse sammen i et større perspektiv.

 

https://www.youtube.com/watch?v=SnMMP3Y5FTE

 

6.  Bestsellers CSR-strategi
En CSR-strategi indeholder som oftest en masse forskellige data. Ved at benytte infografikker bliver disse data sat i relation og visualiseret. Budskabet bliver derfor mere klart for modtageren.

 

https://www.youtube.com/watch?v=wSp35Qb7UP4

 

 




authorIcon Af Softworld-DK

Softblog drives af Softworld, der er et internationalt træningscenter med fokus på digital visuel kommunikation. Siden 1995 har vi hjulpet kreative talenter med at tilegne sig kompetencer til at trives i en kompleks og konkurrencepræget branche i konstant forandring. Vores dygtige skribenter har en bred og dybdegående teknisk og kreativ erfaring, så du er sikker på at få indholdsrige indlæg fra eksperter med fingeren på pulsen og samlet ét sted.