placeholder_200x200

Seneste nyt om grafisk design og digitale medier

Optimér dine nyhedsmails

optimer-dine-nyhedsmails.jpg

Når du bruger et system, til at udsende nyhedsbreve i din virksomhed, kan du ofte se forskellige informationer om dine modtagere. En del af denne information kan du bruge proaktivt til at forbedre dine kommende nyhedsmails. 

Der er rigtig meget relevant viden at hente fra tidligere udsendte mails. Hvis din virksomhed ikke i forvejen har historiske data at kigge på, så er der god grund til at komme i gang med at gøre erfaringer på området.

Langsomt vil du få opbygget en erfaringsbase op , som er guld værd for måden, du fremover arbejder med nyhedsmails på i din virksomhed. Det kan være information om, hvad tid på dagen dine modtagere åbner dine nyhedsmails og hvilke links de vælger at klikke på.

Der er naturligvis en række generelle regler omkring nyhedsmails, men de vigtigste erfaringer er dem, som er helt specifikke for din virksomhed og målgruppe. Dem kan du kun få indsigt i ved at arbejde målrettet med mailsystemet og sætte tid af til at vurdere historiske mail kampagner.

Titel på nyhedsmails er afgørende

Et af de elementer, som ofte har stor betydning for succesen af en nyhedsmail er, titlen på den. Altså emnefeltet som vises i modtagernes mailklient. Faktisk er det, den mest afgørende faktor for, om nyhedsmailen overhovedet åbnes.

Hvis en mail slet ikke åbnes, kan det næsten være underordnet, om du har brugt tid og energi på at lave en grafisk lækker mail.

Test og afprøvning af forskellige titler er derfor afgørende i optimeringen af nyhedsbreve i din virksomhed. Det kan du f.eks. gøre gennem en såkaldt A/B splittest, som efterhånden er en standardfunktion i de fleste mailsystemer.




authorIcon Af Christian Buch Iversen

Christian underviser i Online Marketing, digitale medier og WordPress hos Softworld. Han har arbejdet med digitale medier siden starten af det 21. århundrede og har mange erfaringer med brugen af sociale medier både privat og professionelt.

Derfor har han flere gange været i landsdækkende medier (DR og TV2), som ekspert inden for sociale medier.

Formelt har han en uddannelse fra IT-Universitetet, som kandidat i informationsteknologi, samt gode erfaringer i at styre digitale produktioner som IT projektleder.

Seneste blogindlæg


Kurser og workshops
grafiske-kurser-blog

After Effects kurser
På vores certificerede kurser i Aarhus og København får du det fulde overblik over After Effects. Se After Effects kurserne >>

InDesign kurser
Lær InDesign på 2 dage så du kan opsætte grafisk design til plakater, annoncer, foldere og meget mere. Se InDesign kurserne >>

UX design & WordPress kurser
Få en solid og praktisk forståelse for UX Design, så du kan designe gode brugeroplevelser og overbevisende design. Se web design kurserne >>


 

Se flere kurser

Find dit næste kreative kursus

Hos Softworld kan du deltage på en række kurser i InDesign, Photoshop, Illustrator, After Effects og WordPress.